Berlingske Business

Gælden skal ned og ratingen op før ISS-børsnotering

JeffGravenhorst_Business
ISS-chefen Jeff Gravenhorst vil have kreditvurderingen op, før en børsnotering kan komme på tale. Foto:

Servicevirksomheden ISS skal reducere gælden yderligere og derigennem sikre en højere gældsvurdering hos de internationale kreditvurderingsinstitutter, før en børsnotering kommer på tale.

Det fortæller administrerende direktør Jeff Gravenhorst til Bloomberg News.

ISS har ratingen »BB-« hos Standard & Poor's, hvilket er tre trin under »investment grade« og lavere end selskabets tre største konkurrenter Compass Group, G4S og Sodexo, der alle har en rating over »junk«.

»Hvis du laver en børsnotering, er det åbenlyst, at du er nødt til at være tæt på »investment grade« enten lige før eller lige efter børsnoteringen,« siger Jeff Gravenhurst til det amerikanske nyhedsbureau og tilføjer:

» Det er en af de overvejelser, som indgår i at beslutte en eventuel børsnotering.«

ISS meddelte mandag, at selskabet som en del af strategien planlægger at indfri 94,5 mio. euro af sin 2016-virksomhedsobligation.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen