Berlingske Business

Fyret Carlsberg-chef: Jeg har leveret varen

Efter otte år i den danske bryggerigigant blev Carlsbergs chef for det vesteuropæiske marked, Alex Myers, i dag fyret. Men han mener selv, at han har leveret varen og altid leveret resultater.

Carlsbergs øverste chef Jørgen Buhl Rasmussen har rystet godt rundt i posen og foretaget markante ændringer i bryggeriets top.

Det gik i dag ud over chefen for Carlsbergs problematiske vesteuropæiske forretning, Alex Myers, der måtte sige farvel efter otte år i det danske selskab.

Selv mener den fyrede direktør dog, at man ikke kan klandre ham for ikke at have leveret varen i den afdeling af Carlsbergs verdensomspændende bryggeriimperium, der i de senere år har været lidt et problembarn.

”Jeg føler, at jeg har leveret varen og har været med til at lave nogle helt markante ændringer i vores vesteuropæiske forretning. Jeg accepterer, at Jørgen Buhl Rasmussen har valgt at ændre på sit hold, men jeg mener altid, jeg har levet op til målsætningerne,” siger Alex Myers, der ikke vil kommentere på udviklingen i bryggeriets vesteuropæiske forretning.

Gennem længere tid har der ellers været talt om Carlsbergs problemer på blandt andet det engelske og det franske marked, hvor Carlsberg blandt andet ejer bryggeriet Kronenbourg, som blev tilkøbt da det danske selskab opkøbte Scottish & Newcastle.

Stigende materialepriser og et faldene ølforburg har nemlig set over en bred kamp givet bryggerierne hovedbrud i den vestlige del af Europa, men Alex Myers understreger, at han ser en god fremtid i Carlsberg-koncernens afdeling her.

”Carlsberg har været gennem store forandringer i Vesteuropa, som er blevet godt gennemført, og jeg ønsker dem da al mulig held og lykke med fortsat at skabe fremgang her,” siger Alex Myers, der endnu ikke har et nyt job på hånden. Men ifølge ham selv er i dialog med en række mulige arbejdsgivere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen