Berlingske Business

Fusion kan løfte Securitas

Den planlagte fusion mellem danske Group 4 Falck og engelske Securicor er som udgangspunkt et direkte angreb på Securitas'' position

som den ledende spiller på sikringsmarkederne. Men på kort sigt kan fusionen meget vel vise sig at bidrage med positive

effekter til den svenske gigant.



- I den første fase, hvor Falck og Securicor går i gang med at integrere de to

selskaber, vil fusionen afgjort være til fordel for Securitas. Der vil simpelthen være kunder, som oplever en forringet

opmærksomhed, hvilket kan give anledning til, at man ønsker en ny sikkerhedsleverandør, forklarer aktieanalytiker

Lars Larsen fra Nordea Securities. Fusionen kan altså i den første fase give bedre vækstmuligheder for Securitas.

På lidt længere sigt er billedet mere tvetydigt, da det nye fusionerede selskab uden tvivl vil blive en mere seriøs

konkurrent til Securitas, hvis det til fulde lykkes at bringe de to virksomheder sammen. Men omvendt har Group 4 Falck og Securicor

annonceret, at de vil fokusere på kvalitet og mere avancerede sikkerhedsløsninger. Og det er også i Securitas''

interesse.



- Sikringsmarkedet er meget fragmenteret med mange små spillere, der er meget prisfokuserede. Men det nye fusionsselskab

kan være med til at dreje fokus over mod kvalitet og dermed lette noget af det prispres, som har præget markederne. Og

det vil i så fald være til gavn for Securitas, siger aktieanalytiker Michael Nielsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen