Berlingske Business

Forstærket salgspres på Parken-aktien

Forstærket salgspres på Parken-aktien - 1
Bestyrelsesformand for Parken Sport & Entertainment, Flemming Østergaard. Foto:

Hans Henrik Palm, bestyrelsesmedlem og en af storaktionærerne i Parken, lever på bankernes nåde, der tvinger finansmanden til at sælge ud af aktiverne for at realisere likvider. Salg af hans Parken-aktier, kan trykke kursen yderligere.

Parkens aktionærer kan komme til at betale en høj pris for den brogede ejerkreds, hvor to nyrige i skikkelse af Steen Patrick Vela, tidligere Steen Larsen og Hans Henrik Palm i dag er hårdt pressede af store gældsposter sammenholdt med de pengestrømme, som deres virksomheder genererer.

Selvom Steen Patrick Vela tilbage i starten af oktober over for Børsen erklærede, at hans virksomhed var kernesund, så har de fortsatte kursfald, og bankernes markante opstramning i forhold til kreditgivningen, betydet, at ejendomsmatadorens koncern er i overhængende fare for at lide rentedøden.

Sker det, så tager bankerne hårdt fat og vil sælge ud af Steen Patrick Velas aktiver – deriblandt hans 33 pct. store aktiepost i Parken. En sådan manøvre vil være gift for Parkens aktiekurs.

Nu melder en anden af selskabets store aktionærer ud, at også han er tæt på at være en færdig erhvervsmand. I et interview med Ekstra Bladet siger Hans Henrik Palm, at han er flad og at han udelukkende lever på bankernes nåde. Dermed tyder alt på, at også hans Parken-aktier snart får påklistret et ”til-salg”-skilt som vil lægge yderligere et negativt pres på Parkens aktiekurs.

Dermed er der en overhængende fare for, at knap 40 pct. af Parken-aktierne nu kommer til salg i et marked, hvor køberne er til at overse.

Blandt de trofaste købere har man de seneste måneder set flere direktions- og bestyrelsesmedlemmer fra Parken Sport & Entertainment i skikkelse af bl.a. Niels Christian Holmstrøm, Flemming Lindeløv og formanden Flemming Østergaard.

Parken-aktien steg fredag 15 pct., eller 60 kr., til kurs 460. Aktien toppede i april 2007 tæt på kurs 2000.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen