Berlingske Business

Forbrugerpriserne steg i 2008

Fra 2007 til 2008 steg det gennemsnitlige forbrugerprisindeks 3,4 pct. Det viser tal fra Danmarks Statistik.

- Dermed ligger den gennemsnitlige årlige prisstigning på et væsentligt højere niveau end året før, hvor stigningen udgjorde 1,7 pct. Forskellen skyldes især højere prisstigninger på benzin og olie samt fødevarer i 2008, skriver statistikkerne.

Udviklingen er dog kraftigt aftagende.

- Ser man på december alene, var forbrugerpriserne 2,4 pct. højere end i samme måned året før. I november var den tilsvarende stigning 2,7 pct., oplyses det.

Analytikere adspurgt af Bloomberg News havde ventet en stigning på 2,3 pct.. Estimaterne lå mellem 2,0 pct. og 2,6 pct.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen