Berlingske Business

Forbrugerne skifter øl ud med cider

Cider er blevet det store hit i sommeren 2009.

Salget af cider er steget med ikke mindre end 372 procent i Coops butikker i 2009 i forhold til 2008, hvor drikken fik sit gennembrud i Danmark.

Derimod er øl-salget faldet i år. Her har danskerne købt 6 procent mindre end de gjorde året før.

- Det er den unge generation, der i den grad har taget cideren til sig. Og det er ikke alene øl, det er gået ud over. Også de såkaldte alko-pops har mistet omsætning, siger kategorigruppechef Kenn Thomsen, Coop.

Gennembruddet blev skabt sidste år af Carlsberg med lanceringen af Somersby. Og årsagen til den helt usædvanlige stigning i salget er ifølge Coop bl.a. dygtig markedsføring.

- Der er kommet et kæmpe udvalg med mange nye produkter i år, lige fra sød cider til den rigtige tørre cider som er et godt valg til maden, siger Kenn Thomsen.



(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen