Berlingske Business

Fondsbørsen har Parken i kikkerten

Fondsbørsen har Parken i kikkerten - 1
Fondsbørsen er gået ind i en sag om Parken. Selskabet har ikke oplyst aktionærerne om, at et guldrandet projekt er blevet udsat. Foto:

I strid med reglerne fortalte Parken Sport & Entertainment ikke, at et guldrandet ferieprojekt i Italien er lagt på is. Nu er fondsbørsen gået ind i sagen.

Parken har i al stilhed bremset et storstilet projekt med ferieboliger i Syditalien, der skulle have indbragt et trecifret millionbeløb.

Det er sket uden at informere aktionærer via en fondsbørsmeddelelse, og derfor er Københavns Fondsbørs nu gået ind i sagen. Det kan ende med en reprimande til Parkens bestyrelse, skriver Jyllands-Posten.

Erik Bruun Hansen, underdirektør og chef for overvågning på Fondsbørsen, lægger ikke skjul på, at sagen er ham bekendt. Fondsbørsen udtaler sig ikke om konkrete sager, men til avisen siger han:

”Finder vi ud af via meddelelser fra selskaber eller gennem medierne, at der kan være et spørgsmål om manglende opfølgning på meddelelser, reagerer vi selvfølgelig over for selskabet. Det er klart”, siger han.

To børsretseksperter fastslog tirsdag, at Parken i den konkrete sag ikke havde handlet efter reglerne.

Don Ø: Alle ved det
I en fondsbørsmeddelelse i maj sidste år oplyste Parken, at selskabet ville opføre 684 lejligheder i Syditalien, og at projektet ville stå færdigt i løbet af 2012.

Bestyrelsesformand i Parken Flemming Østergaard erkender, at projektet er blevet udsat på ubestemt tid, men han har samtidig sagt til Jyllands-Posten, at han ikke mener, det er nødvendigt med en meddelelse til aktionærerne, fordi alle ifølge Flemming Østergaard har vidst det.

Ifølge Erik Bruun Hansen er reglerne dog klare:

”Selskaberne har en forpligtelse til at fortælle dårlige nyheder på samme måde, som man har i forhold til gode nyheder”, siger hab.

Ifølge ham kan det ende med, at selskabet bliver pålagt at udsende en fondsbørsmeddelelse.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen