Berlingske Business

Fodboldbrag på de bonede gulve

Fodboldbrag på de bonede gulve - 3

De rivaliserende Brøndby og FC København har spillet utallige mindeværdige opgør. Men hvilken er klub er den stærkeste uden for grønsværen og inde på direktionsgangene?

Formanden
Per Bjerregaard og Flemming Østergaard er det tætteste vi kommer på udlandes magtfulde enerådige præsidenter.

Begge er blevet synonym med den klub, de har stået i spidsen for gennem en årrække, og begge har ligeledes taget det kontroversielle spring fra direktør i formand i deres virksomhed.

Det er dog Flemming Østergaards rolle, der har været mest til diskussion inden direktørfyringen i Brøndby, hvilket blandt andet skyldes, at Parken betaler sin formand et klækkeligt ekstrahonorar for sin rolle i selskabet.

Men hvor Østergaard er forretningsmennesket er Bjerregaard et symbol på klubben. Derfor må Parken og FCK alt andet end lige stå en smule stærkere, når man måler efter formandens visioner og forretningssans.

FCK fører 1-0

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen