Berlingske Business

Flex Funding mistænker svigagtige informationer bag konkurslån

billede
Arkivfoto. To ud af de 63 virksomheder, der har lånt penge via udlånsplatformen Flex Funding, er gået konkurs. Selskabet mistænker svig i et af lånene.

To ud af de 63 virksomheder, der har lånt penge via udlånsplatformen Flex Funding, er gået konkurs. Selskabet mistænker svig i et af lånene.

To ud af de 63 virksomheder, der har lånt penge via udlånsplatformen Flex Funding, er gået konkurs. Selskabet mistænker svig i et af lånene.

Det skriver dagbladet Børsen.

08BUSOW-BUNKER-140401.jpg

I Flex Fundings årsregnskab kan man læse, at det ene lån i restance skyldes »virksomhedens konkurs umiddelbart efter udbetaling,« hvilket ifølge selskabet tyder på, at lånet, som er på 500.000 kr., blev formidlet på baggrund af svigagtige informationer fra virksomheden.

»Til en start har vi valgt at betale omkostningerne ved at inddrive kravene, fordi vi er ved at opbygge en kredithistorik, som vi skal vise overfor omverden, at vi naturligvis har styr på kreditvurderingen. Hermed kan vi blandt andet tiltrække institutionelle investorer, siger Henrik Vad, administrerende direktør i Flex Funding«, til dagbladet Børsen.

Composite image of gambling app screen

Det andet konkursramte selskab, som oprindeligt havde lånt 870.000 kr. via Flex Funding, sidder tilbage med et restgæld på 65.000 kr., der blandt andet har sikkerhed i friværdien i tre huse i Glostrup.

Ifølge Henrik Vad er inddrivelse en lang proces, der kan tage op til flere uger. Dog er to lån i restance ud af et samlet formidlet udlån på 76 mio. kr. ikke en ressourcekrævende affære.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen