Berlingske Business

Fionia Bank fyrer hver tiende ansatte

Fynske Fionia Bank vinker farvel til ti procent af bankens medarbejdere.

Fynske Fionia Bank tilpasser sin strategi, hvilket blandt andet indebærer, at den fyrer 10 pct. af medarbejderne, skriver banken i en fondsbørsmeddelelse mandag.

Samtidig er der igangsat en udfasning af bankens engagementer inden for større kommercielle ejendomsprojekter og pantebrevsfinansiering. Omlægningerne vil kun få en beskeden effekt i 2009, men forventes fra 2010 at medføre en væsentlig forbedring af bankens nøgletal.

Fyringerne fordeles på alle funktioner i banken, og vilkårene er forhandlet på plads med Finansforbundet. Og banken anfører, at de er nødvendige for at ruste sig til fremtiden.

- Dette er efter ledelsens vurdering en af forudsætningerne for både at kunne tiltrække kapital til den fremtidige udvikling og for på sigt at få adgang til de internationale kapitalmarkeder på konkurrencedygtige vilkår, skriver banken i fondsbørsmeddelelsen.

Banken vil nu lave en forøget indsats over for private kunder og mindre og mellemstore erhvervskunder på Fyn og i Trekantområdet, mens også "indsatsen over for formuende kunder og forretningssamarbejdet med lokale pengeinstitutter i sammenhæng med bankens kompetence indenfor formuerådgivning, kapitalforvaltning og værdipapirhandel vil også blive videreudviklet."

Nyheden kommer, mens markedet venter spændt på indholdet af politikernes Bankpakke II, og den fik ikke umiddelbart den store effekt på Fionia Banks aktiekurs.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen