Berlingske Business
12:35Fingerprint Cards-aktien køler af efter nedtoning af købschance

Fingerprint lander markant lavere driftsresultat end ventet

US-APPLE-FINGERPRINT
Svenske Fingerprint. Foto:

Overskuddet hos svenske Fingerprint, der laver teknologi til genkendelse af fingeraftryk, er langt under analytikernes forventninger i tredje kvartal.

I kvartalet landede selskabet et driftsresultat på 52,4 mio. svenske kr., mens analytikerne havde ventet et driftsoverskud på 114 mio. svenske kr., viser estimater indsamlet af SME Direkt.

Til sammenligning lød driftsoverskuddet i tredje kvartal sidste år på 765 mio. svenske kr.

USA MAKER FAIRE BAY AREA 2016

Fingerprint fremviser en nettoomsætning på 841 mio. svenske kr. Det er en smule højere end de 822 mio. svenske kr., der var ventet blandt analytikerne. Det er dog en del lavere end i tredje kvartal sidste år, hvor selskabet omsatte for 1862 mio. svenske kr.

Allerede i september oplyste Fingerprint, at der var et stort pres på indtægterne i tredje kvartal. Dengang skrev Bloomberg, at den lavere omsætning skyldes, at reduktionen af priserne på biometriske sensorer er sket hurtigere end ventet, mens en svækket dollar og et forsigtigt marked også påvirker tallene negativt.

Selskabet meddelte i september, at den ventede en omsætning i kvartalet på mellem 800 og 840 mio. svenske kr.

US-APPLE-FINGERPRINT

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen