Berlingske Business

Fingerprint Cards-aktien køler af efter nedtoning af købschance

FINGERPRINT CARDS-FPC/COMPETITION
ARKIVFOTO Foto:

Der er ikke helt så meget fut i svenske Fingerprint Cards længere torsdag ved 12-tiden, omend den stadig stiger pænt.

Rygter om et kinesisk bud på selskabet satte fra morgenstunden skub i den svenske teknologiaktie, der nåede at stige mere end 30 pct. til 23 svenske kr. i den tidlige handel. Avisen Dagens Industri havde rapporteret, at kinesiske Beijing Watertek Information Technology forbereder at byde på det tidligere så værdifulde svenske selskab.

Op ad formiddagen gik Fingerprint Cards dog ud med en meddelelse og bekræftede henvendelsen - men vurderede sandsynligheden for, at opkøbsplanerne bliver til virkelighed som "lav".

FINGERPRINT CARDS

Siden da er noget af luften gået af Fingerprint-ballonen, som nu "kun" handles 11 pct. højere i 18,79 svenske kr.

Selv med stigningen er Fingerprint Cards, der producerer fingeraftryksteknologi til smartphones og lignende, faldet knap 70 pct. i år og omkring 85 pct. siden toppen i december 2015. Her blev aktien berømt for en fantomstigning, der mere end tidoblede selskabets værdi på kort tid.

Fingerprint Cards understreger desuden, at selskabet fortsat ikke har tænkt sig at kommentere på markedsrygter, medmindre det bliver det pålagt.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen