Berlingske Business

Finanstilsynet rykker oftere ud

I tredje kvartal sidste år steg antallet af sager, hvor tilsynet måtte reagere, med 18 pct.

I alt nåede kvartalet op på 409 såkaldte "tilsynsreaktioner," hvor Finanstilsynet giver påtaler, påbud eller risikooplysninger. Hovedparten af stigningen skyldes, at der blev givet flere påbud på undersøgelser i skadesforsikringsselskaber, skriver Finanstilsynet.

I alt 102 virksomheder eller personer modtog en tilsynsreaktion i tredje kvartal 20082. Heraf var 89 finansielle virksomheder. Det svarer til ca. 13 pct af de finansielle virksomheder under Finanstilsynets tilsyn.

Hovedparten af påbuddene i 3. kvartal 2008 var mindre alvorlige og almindelige påbud, mens kun seks var mere alvorlige påbud. Alle de mere alvorlige påbud blev givet til pengeinstitutter. I fire tilfælde vedrørte de mere alvorlige påbud ændring af årsregnskaber eller ændring af regnskabspraksis, de sidste to omhandlede markedsføring og rabat, samt aftaler mellem kunder og finansielle virksomheder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen