Berlingske Business

Fidus i at købe Mærsk A-aktien med rabat

mærsk
Nordea har anbefalingen »stærkt køb« af aktien og et kursmål på 53.000 kr. per aktie. Foto:

Det er lige nu en god investering at købe aktier i A.P. Møller - Mærsk, og den allerbedste fidus vil være at sætte sine penge i A-aktien, der i øjeblikket handles omkring 2500 kr. billigere end selskabets B-aktie.

Sådan lyder vurderingen fra Nordea.

Banken hæfter sig ved, at fragtraterne på den vigtige handelsrute mellem Asien og Europa i forrige uge steg mere end 170 pct. og i sidste uge blot faldt 4 pct.

»Vi forventer ikke, at rederierne vil være i stand til at fastholde hele stigningen, og vi ser det derfor som positivt, at raterne ikke faldt mere tilbage. Udviklingen øger sandsynligheden for, at aktien går en god tid i møde. I øjeblikket kan det være en god idé at købe A-aktien i A.P. Møller – Mærsk frem for B-aktien. A–aktien er næsten 2500 kr. billigere end B-aktien, hvilket er tæt på den største forskel i de sidste mange år,« vurderer banken.

Nordea lægger vægt på, at Mærsk som en cyklisk aktie vil nyde godt af de bedre konjunkturer, som ifølge banken står for døren.

»I den sammenhæng er det interessant, at prissætningen på aktien er meget attraktiv. A.P. Møller - Mærsk omsatte i 2012 for over tre gange så meget som Novo Nordisk, men markedsværdien på Novo Nordisk er næsten dobbelt så høj som Mærsks. Hvis de globale vækstforventninger øges, så åbner det mulighed for, at Mærsk-aktien skal reprises på et langt højere niveau,« mener Nordea.

Nordea har anbefalingen »stærkt køb« af aktien og et kursmål på 53.000 kr. per aktie.

Både A- og B-aktien i Mærsk stiger mandag formiddag kort efter børsåbning med henholdsvis 1,37 og 1,15 pct. til kurs 39.940 og 42.360.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen