Berlingske Business

Falck-topchef varsler snarligt børscomeback

Falck-topchef varsler snarligt børscomeback - 1
Foto:

Falck kan sagtens være et af de allerførste danske selskaber, der børsnoteres efter krisen.

Der går maksimalt to år, før et comeback er en realitet, understreger Falcks adm. direktør Allan Søgaard Larsen og forklarer, at han i det store og hele har selskabet klar til en genintroduktion på fondsbørsen. Det skriver dagbladet Børsen.

Da de to Nordic Capital og ATP Private Equity købte Falck af børsen i det tidlige efterår 2004 erklærede de, at Falck skulle sælges igen inden for tre-syv år. Der er nu gået fem år.

»Det holder sig fortsat inden for det interval,« siger Allan Søgaard Larsen og understreger dermed, at der maksimalt går to år før Falck vil gøre comeback på fondsbørsen.

Topchefen mener, at vækst og ekspansion i både ind- og udland viser, at Falck på det operationelle område snart er fuldstændig moden til et børscomeback.

»Vi er vel den sjældne kombination af en aktie, der er anticyklisk og er en vækst-aktie. Så ser det fornuftigt ud i disse tider,« siger Allan Søgaard Larsen.

Som konjunkturerne er nu, sætter aktiemarkedets analytikere dog værdien af selskabet lavt, men overordnet bydes Falck velkommen tilbage, når det kommer dertil.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen