Berlingske Business

Får klø på børsen: Investorer giver Tripadvisor 1 ud af 5

SOCCER-WORLDCUP/TRIPADVISOR
FILE PHOTO: The logo for a travel website company TripAdvisor Inc is shown on a computer screen in this illustration photo in Encinitas, California May 3, 2016. REUTERS/Mike Blake/File Photo Foto:

Tripadvisor får torsdag klø på børsen i New York efter offentliggørelsen af selskabets regnskab for andet kvartal efter markedets lukning onsdag.

Den amerikanske app og hjemmeside, som kan hjælpe rejsende med at finde de bedste hoteller, restauranter og oplevelser rundt omkring i verden, leverede fine nok tal for andet kvartal, men med baggrund i en vækstopbremsning inden for ikke-hotelsegmentet tvivler investorerne på, at Tripadvisor kan nå forventningerne for hele 2018 om en vækst i driftsindtjeningen.

Ikke-hotelindtægterne steg ganske vist med 22 pct. i andet kvartal, men det skal sammenlignes med en vækst på 31 pct. i samme periode året før. Samtidig gik kerneforretningen, hotelområdet, tilbage med 4 pct. mod en fremgang på 6 pct. året før.

Det sender aktien ned med 13,6 pct., hvilket er torsdagens største fald i S&P 500-indekset.

- Vores forretningsmiljø er styrket siden starten af året. Optimering af vort marketingmiks har med succes stabiliseret indtjeningen i hotelsegmentet, og vores resultater i første halvår og den senere tids præstationer gør os mere sikre på, at vi kan nå vore forventning om vækst i det justerede EBITDA i år, udtaler finansdirektør Ernst Teunissen i regnskabet.

Tripadvisor kom andet kvartal med et justeret overskud per aktie på 41 cent, mens omsætningen landede på 433 mio. dollar. Analytikerne havde ifølge Bloomberg News regnet med en indtjening per aktie på 40 cent og en omsætning på 435 dollar.

Det justerede nettoresultat blev i perioden på 58 mio. dollar mod ventede 55 mio. dollar, mens driftsresultatet, målt på EBITDA, landede på 109 mio. dollar. Her havde Wall Street ventet 101 mio. dollar.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen