Berlingske Business

Expedit går mod børsens udgangsdør 18. april

376748761
ARKIVFOTO Foto:

Der ser ud til at kun være en måneds tid tilbage på fondsbørsen for Expedits aktier.

Selskabet er nemlig på vej til at blive slugt fuldstændig af tyske Wanzl Metallwarenfabrik, som derfor afnoterer aktierne fra den københavnske børs.

Wanzl gennemførte tidligere på året et købstilbud og nåede op på en ejerandel på 92,2 pct. af aktiekapitalen i Expedit og 95,9 pct. af stemmerne. Siden har det tyske selskab købt endnu flere aktier og sidder nu på 97,2 pct. af kapitalen samt 98,5 pct. af stemmerne.

24BUSPix-Nets-og-Bo-Nilsson.jpg

Derfor iværksætter køberne en tvangsindløsning af de resterende B-aktier til 900 kr. per aktie - det samme, Wanzl har købt alle B-aktier for hidtil.

Efterfølgende ventes 18. april at være sidste noteringsdag for aktierne, hvis Nasdaq Copenhagen ikke blokerer for manøvren.

Expedit B-aktierne kostede 816 kr. på børsen inden købstilbuddet, som i første omgang lød på netop 816 kr. Senere blev tilbuddet hævet til den endelige 900 kr. per aktie.

Aktierne er senet handlet til 866 kr. på fondsbørsen onsdag.

FILE DENMARK BUSINESS DONG ENERGY

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen