Berlingske Business

Europa: Fransk kosmetikproducent med største stigning i syv år

131733137.jpg
De europæiske aktiebørser ligger fredag middag med let positive fortegn med det franske CAC 40-indeks i front med en stigning på 0,5 pct. til 5291,62. Foto:

De europæiske aktiebørser ligger fredag middag med let positive fortegn med det franske CAC 40-indeks i front med en stigning på 0,5 pct. til 5291,62.

De europæiske aktiebørser ligger fredag middag med let positive fortegn med det franske CAC 40-indeks i front med en stigning på 0,5 pct. til 5291,62.

Det tyske DAX-indeks stiger med 0,3 pct. til 12634, og det britiske FTSE 100-indeks stiger med 0,2 pct. til 7277,41, på en dag hvor det brede paneuropæiske Stoxx 600-indeks stiger med 0,3 pct. til 383,19.

Blandt de mest stigende aktier i det brede europæiske indeks ligger den franske kosmetikfabrikant L'Oreal med sin hidtil største stigning i syv år. Selskaber stiger med 2,9 pct. til 181,75 euro.

»L'Oreal får som ventet pæn medvind, efter døden fra ejeren Bettencourt hvor man nu spekulerer i, at L'Oreal tilbagekøber 23 pct. af deres egne aktier fra Nestlé og efterfølgende vil annullere dem,« skriver Sydbank i en kommentar.

Toppen af indekset har dansk islæt i form af Pandora og Lundbeck. Smykkeselskabet stiger med 2,1 pct. til 637 kr., mens medicinalselskabet stiger med 2 pct. til 371,10 kr.

Den absolutte topscorer i det brede europæiske indeks skal dog findes inden for bilbranchen, som er den mest stigende sektor. Bilfabrikanten Fiat Chrysler Automobiles stiger med 4,2 pct. til 15,10 euro og er derved den mest stigende aktie.

I den anden ende af indekset ligger britiske Smiths Group med et fald på 3,8 pct. til 1552 pence. Selskabet tager sit største fald siden november, efter at selskabets helårsregnskab viste en omsætning, der var dårligere end analytikernes forventninger i et udfordrende olie- og gasmarked.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen