Berlingske Business

Euro svækkes af svage PMI-tal

dollares
Foto:

Euro svækkes fredag eftermiddag over for den amerikanske dollar, og den amerikanske valuta fortsætter dermed den styrkelsesdominans, som valutaen - næsten ubrudt - har haft siden midten af juni.

Baggrunden er et sæt svage PMI-tal fra eurozonen, der svækker den fælleseuropæiske valuta, alt imens markederne atter sender et blik mod Grækenland, hvor trojkaen fredag dukker op for at fortsætte forhandlingerne om den massive hjælpepakke, der er givet politisk håndslag om at få forhandlet på plads.

18BUSJesper-Berg.jpg

Euro svækkes med 0,4 pct. over for dollar, så der fredag eftermiddag går 1,0939 dollar per euro mod 1,0980 ved dansk lukketid torsdag.

Det samlede tyske PMI-indeks faldt til 53,4 i juli fra 53,7 måneden før, viste en foreløbig opgørelse fredag formiddag. Økonomerne havde ventet en fremgang til 53,9 ifølge estimater fra Bloomberg News.

For eurozonen faldt det samlede PMI-indeks for juli til 53,7 fra 54,2 måneden før. Økonomerne havde ventet et fald til 54,0.

I Australien er der desuden fortsat hårdt pres på den australske dollar i kølvandet på fortsatte tunge fald i råvarepriserne.

GERMANY-BUSINESS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen