Berlingske Business

Erik Damgaard sikrer børsnotering af NPinvestor

o
NPinvestors storaktionær Erik Damgaard er selv sprunget til for at sikre, at selskabets børsplaner realiseres. Arkivfoto. Foto:

NPinvestors storaktionær Erik Damgaard er selv sprunget til for at sikre, at selskabets børsplaner realiseres.

NPinvestor, der har forsøgt at få sit aktieudbud tegnet af flere omgange og kort før jul forlængede tegningsperioden til den 15. januar, har netop fået garanteret minimumstegningen på 1 mio. aktier.

»Tegningsgarantien stilles blandt andet af storaktionæren Erik Damgaard, som også har en central rolle for udviklingen af selskabets teknologi og tradingplatformen Straticator,« skriver NPinvestor i en meddelelse.

FRANCE/

Det seneste aktieudbud startede den 1. december og blev forlænget den 18. december. Selskabet har udbudt mellem 1 og 1,28 mio. aktier til en pris på mellem 14 og 18 kr. per styk.

Forinden blev et aktieudbud i november aflyst på grund af it-problemer.

Denne gang har NPinvestor så fået hjælp af sine eksisterende aktionærer til at nå i mål.

»Investorer har afgivet tegninger af selskabets aktier i et sådan tilstrækkeligt omfang, at i kombination med en lille kreds af eksisterende aktionærers tegningsgarantier sikres udbuddet gennemført, idet det samlede minimum tegnede beløb bliver de i prospektet angivne 14 mio. kr.,« skriver NPinvestor i meddelelsen.

Udbuddet lukkes den 15. januar, og resultatet af udbuddet offentliggøres om morgenen den 17. januar, der også ventes at blive første handelsdag på First North.

Pengene fra NPinvestors aktiesalg skal bruges til at gennemføre planerne om at oprette et fondsmæglerselskab, som kræver 12,5 mio. kr. i startkapitalisering.

I fondsmæglerselskabet får kunderne adgang til it-platformen Straticator, som er udviklet af Erik Damgaard, der også er største investor i selskabet med 28,6 pct. af aktierne før børsnoteringen.

omnicar

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen