Berlingske Business

DSV udbyder nye aktier for 5 mia. kr. for at finansiere opkøb

DSVVV
Overskrift
Lastbil fra DSV på Motorring 4 ved Vestskoven. (Foto: Christian Lindgren/Scanpix 2015) Foto:
 

DSV har besluttet udbyde nye aktier for 5 mia. kr. gennem en rettet emission.

DSV har besluttet udbyde aktier for 5 mia. kr. gennem en rettet emission. Det sker for delvist at finansiere det ventede køb af den amerikanske transport- og logistikvirksomhed UTI Worldwide, skriver DSV i en meddelelse.

Aktiesalget vil alene blive rettet mod institutionelle investorer, og aktierne vil blive udbudt via en accelereret bookbuilding til markedskurs og uden fortegningsret for de eksisterende aktionærer.

Udbudsperioden løber til den 19. november, men kan lukkes tidligere, og afregningskursen ventes også meddelt senest torsdag den 19. november.

Udbuddet gennemføres ved en såkaldt accelereret bookbuilding med op til 17.499.999 nye aktier, svarende til 9,99 pct. af aktiekapitalen. Desuden vil DSV sælge ud af sin andel af egne aktier, således at det samlede nettoprovenu kommer op på 5 mia. kr.

DSV indgik den 9. oktober aftale om køb af UTI Worldwide til en værdi på 1,35 mia. dollar, eller knap 9,5 mia. kr. beregnet på baggrund af den nuværende dollarkurs.

DSV's køb af UTI Worldwide er godkendt af bestyrelserne i begge selskaber og ventes gennemført i første kvartal næste år. Overtagelsen skal godkendes på det amerikanske selskabs generalforsamling.

DSV har tidligere oplyst, at det agtede at finansiere omkring 5 mia. kr. af købesummen med egenkapital.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen