Berlingske Business

DSV har gennmeført aktiesalg

DSVVV
Arkivfoto. Foto:

DSV har gennemført udbuddet af 17.499.999 stk. nye aktier og 681.819 stk. eksisterende aktier, der blev annonceret onsdag, til finansiering af købet af amerikanske UCI. Det oplyser DSV torsdag morgen. .

Udbudskursen var 275 kr. per aktie, hvilket giver DSV et bruttoprovenu på 5,0 mia. kr. Det svarer til en rabat på knap 2,5 pct., da DSV-aktien onsdag lukkede i 282 kr.

Efter kapitalforhøjelsen vil DSV's aktiekapital bestå af 192.499.999 aktier. De nye aktier repræsenterer cirka 9,99 pct. af DSV's registrerede aktiekapital inden kapitalforhøjelsen og udgør ca. 9,09 pct. af DSV's registrerede aktiekapital efter gennemførelse af kapitalforhøjelsen.

Den nye aktier ventes optaget til notering 24. november med samme fondskode som de eksisterende aktier.

DSVVV

DSV indgik den 9. oktober aftale om køb af UTI Worldwide til en værdi på 1,35 mia. dollar, eller knap 9,5 mia. kr. beregnet på baggrund af den nuværende dollarkurs.

DSV's køb af UTI Worldwide er godkendt af bestyrelserne i begge selskaber og ventes gennemført i første kvartal næste år. Overtagelsen skal godkendes på det amerikanske selskabs generalforsamling.

DSVVV

DSV har tidligere oplyst, at det agtede at finansiere omkring 5 mia. kr. af købesummen med egenkapital.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen