Berlingske Business

DSV-analytiker: Egentlig ikke så skidt

DSV-analytiker: Egentlig ikke så skidt - 1
Foto:

DSV nedjusterer omsætningen voldsomt, men udmeldingen er konservativ, og regnskabet er egentlig ikke så dårligt, som det umiddelbart ser ud, mener analytiker.

Transportkoncernen DSV kom ud af første halvår med en omsætning på 18,3 mia. og et driftsresultat (EBITA) på 804 millioner kroner. Koncernen nedjusterer nu forventningerne til hele årets resultat med 6 mia.

”Det er skuffende, at de falder kraftigt på deres omsætning. Det er væsentligt under, hvad markedet havde forventet. De øger dog samtidig indtjeningen på den lavere omsætningskrone, fordi der er stor overkapacitet i transportbranchen og i forhold til vores estimater, rammer de rimelig godt på indtjeningsniveau før ekstraordinære poster,” siger analytiker fra Alm. Brand Michael Friis generelt om regnskabet og fortsætter:

”Jeg synes egentlig ikke, at Q2-regnskabet er så skidt, som det lige umiddelbart ser ud, men det er selvfølgelig meget skidt, at de via deres guidance indikerer, at de ikke ser nogen vending i andet halvår, hvilet markedet havde forventet,” siger han.

Ifølge Michael Friis er koncernens udmeldinger for fremtiden en smule konservative.

”De indikerer, at der ikke kommer en vending i andet halvår, og det kan virke lidt konservativt. Det hænger nok sammen med, at de kan have meget lav visibilitet, og derfor ønsker de at være ekstra forsigtige,” siger analytikeren.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen