Berlingske Business

Dong-topchef: Uafklaret om notering kræver aktieudstedelser

Henrik
Administrerende direktør for DONG Energy, Henrik Poulsen. Foto:

Dong har endnu ikke besluttet, om selskabets børsnotering vil kræve, at der skal udstedes nye aktier.

Det siger Dongs administrerende direktør, Henrik Poulsen, i et telefoninterview med Bloomberg News.

- Men vores oprindelig forventning er, at vi ikke behøver nogen frisk kapital, siger Henrik Poulsen ifølge nyhedsbureauet.

Hjort før fremlæggelse af Dong-papirer: Højeste bud vandt

Dong ser desuden argumenter for at beholde dets olie- og gasforretning, også kaldet E&P-forretningen.

- Men der er måske nogle investorer, som ikke synes, at kombinationen af en stor E&P-forretning og en stor vedvarende energi-forretning udgør et oplagt match, siger selskabets topchef til Bloomberg News.

GOLDMAN SACHS-RESULTS/

Selskabet har endnu ikke besluttet, hvilke banker der skal guide det igennem børsnoteringen, men den administrerende direktør fortæller, at selskabet vil invitere adskillige rådgivere til at levere bud på, hvordan de vil løse opgaven.

TV: Dong-direktør: Frasalg af olieforretning gør Dong appetitlig

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen