Berlingske Business

Don Ø skyder over målet i Billund

Er Flemming Østergaard og co. for optimistiske i forhold til det økonomiske potentiale i Billund?

De første rutsjebaner er allerede monteret i Lalandia Billund, men flere faktorer peger på, at forventningerne til indtjeningen også kommer på en glidetur. Det stort anlagte feriecenter med vandland åbner 24. april og ejeren, Parken Sport & Entertainment A/S, ser meget optimistisk på den løbende driftsindtjening. Hvis man sammenligner med Lalandia Rødby, lå den reelle indtjening her markant lavere, når der korrigeres for, at sidste årsrapport er for en 18 måneders periode med to gange højsæson.

Det skriver dagbladet Børsen.

For Billund-projektet meddelte Parken i forbindelse med sin indtræden som ejer, at der forventes en årlig omsætning i niveauet 300 mio. kr., når centret er fuldt indkørt. Forventningerne til driftsresultatet (ebitda) ligger i niveauet 50-60 mio. kr. fra Parkens andel af den løbende udlejning af de privatejede feriehuse inklusive adgang til vandland samt indtjening fra restauranter og butikker.

»Vi fastholder de forventninger, vi har meldt ud. Verdensøkonomien har ændret sig, men det er tilpas konservative budgetter, som vi stadig tror på,« bekræftede Parkens bestyrelsesformand Flemming Østergaard i går over for Børsen i forbindelse med et smugkig for pressen i det nye Lalandia Billund.

I Rødby viser de realiserede tal fra seneste årsrapport en omsætning på 303 mio. kr. i 2006/07. Men på grund af omlægning til kalenderår var det vel at mærke for en 18 måneders periode. Forventningen om 50 pct. højere omsætning - målt på årsbasis - i Billund bunder i et langt større potentiale i nærområdet, større feriehuse med flere sengepladser, samt en eksisterende turiststrøm på ca. 1,6 mio. gæster årligt til Legoland.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen