Berlingske Business

DFDS vedtager aktiesplit og ekstraordinært udbytte

Rederiet DFDS har på en ekstraordinær generalforsamling vedtaget at gennemføre et aktiesplit i forholdet 1:5, fordi aktien er kommet op på et for højt niveau til selskabets egen smag.

Et split skal derfor gøre investeringen i DFDS mere attraktiv for mindre aktionærer og derigennem også skabe mere likviditet i rederiaktien. Aktiernes nominelle stykstørrelse ændres fra 100 kr. til 20 kr.

Helt konkret nedsættes selskabets aktiekapital med nominelt 35 mio. kr. ved annullering af 350.000 aktier af beholdningen af egne aktier.

- Når nedsættelsen gennemføres, vil selskabets aktiekapital blive nedsat fra nominelt 1,265 mia. kr. til 1,230 mia. kr., skriver selskabet i en meddelelse til fondsbørsen.

Samtidig er det på generalforsamlingen blevet vedtaget, at man vil udbetale af et ekstraordinært udbytte på 9 kr. per aktie á 100 kr.

Begge tiltag blev annonceret i forbindelse med regnskabet for andet kvartal, hvor DFDS første gang fortalte om, at det ville gennemføre aktiesplittet og indføre halvårlige udbyttebetalinger. Det ekstraordinære udbytte på 9 kr. per aktie er første skridt i den strategi.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen