Berlingske Business

DFDS skruer op for charmen: Tiltrækker 4 mia. fra investorer

GERMANY ECONOMY TRANSPORT
Foto:

En aggressiv charmeoffensiv overfor udlandet har givet bonus.

Da rederiet DFDS mistede en dansk storaktionær i form af A.P. Møller-Mærsk, tog koncernchef Niels Smedegaard handling og påbegyndte en aggressiv charmeoffensiv overfor udlandet, hvor der blev slået på attraktive egenskaber som regelmæssige udbytter og fokuserede aktietilbagekøb i DFDS. Det har medvirket til, at DFDS' værdi på et år er steget med 77 pct., eller ca. 4,1 mia. kr.

pix-DFDS

Det skriver dagbladet Børsen.

Da Mærsk begyndte at sælge ud af sine aktier i DFDS, var kun blot ca. 7 pct. af DFDS' aktier på udenlandske hænder. I dag er det tal 25 pct.

- Vi har været på rigtig mange roadshows i London, New York og Boston i det seneste år. Og indsatsen bærer heldigvis frugt, udtaler Niels Smedegaard, koncernchef i DFDS, til dagbladet Børsen.

DFDS er i dag i fuld gang med sit trejde aktieopkøbsprogram, hvor selskabet køber egne aktier for 300 mio. kr. Det er noget investorerne i udlandet, kombineret med stabile udbytter, kan lide. DFDS får også ros af analytikerne for sin driftssikkerhed og forudsigelighed mht. afkast.

De udenlandske investorer er primært institutionelle investorer som pensionskasser og investeringsforeninger.

DFDS

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen