Berlingske Business

Deutsche Bank får sænket kreditvurdering af Standard & Poor's

USA FINANCIAL BUSINESS DEUTSCHE BANK
Det globale ratingselskab Standard & Poor's har sænket kreditvurderingen af den tyske storbank, Deutsche Bank.  Foto:

Det globale ratingselskab Standard & Poor's har sænket kreditvurderingen af den tyske storbank, Deutsche Bank.

Nu lyder vurderingen »BBB+« mod tidligere »A-«. Den nye kreditvurdering er den tredje laveste og har stabile udsigter, skriver Bloomberg News.

»Deutsche Banks opdaterede strategi viser en dybere omstrukturering af forretningsmodellen, end vi havde regnet med,« skriver Standard & Poor's ifølge Bloomberg News.

Ratingselskabet anerkender, at ledelsen tager »svære beslutninger«, men vurderer alligevel, at banken vil blive udfordret i den kommende tid.

»I en periode ser banken ud til at underpræstere i forhold til sine konkurrenterne, der har gennemført omstruktureringer,« skriver banken.

Deutsche Bank havde torsdag en dårlig dag, da banken er kommet ind i et uvejr i USA, efter at de amerikanske tilsynsmyndigheder under Federal Reserve har sat bankens amerikanske datterselskab på listen over problemfyldte banker.

Listen, som den tyske bank er havnet på, er over banker, der viser svagheder, der er alvorlige nok til at true den finansielle gennemsigtighed, siger en person med kendskab til sagen ifølge Bloomberg News.

Torsdag faldt Deutsche Bank-aktien 7,2 pct.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen