Berlingske Business

Det private marked drev høreapparatsalget frem i USA i første kvartal

Topbillede
Foto:

Salget af høreapparater på det amerikanske marked, der er verdens største enkeltmarked, er i første kvartal i 2018 steget med 5,7 pct. Det er drevet af en stigning på det private marked.

Det viser en statistik fra Hearing Industries Association, HIA, skriver hearingreview.com.

Salget af høreapparater på det private marked er i de tre første måneder af 2018 steget 7,2 pct. i forhold til samme periode sidste år.

Salget i den offentlige salgskanal Veteran Affairs, VA, der tilpasser høreapparater til militærveteraner, er omvendt gået marginalt tilbage i første kvartal i 2018. Faldet ligger på 0,5 pct. i forhold til samme periode sidste år. Salget er over de seneste tre år steget 7,3 pct.

Hus supermarkedskæden Costco, der udgør en væsentlig del af det private marked, er der fortsat masser af fremgang at spore, skriver hearingreview.com.

Kæden estimeres at øge salget med mellem 5 og 8 pct. årligt, men der er ikke nogen officielle tal for udviklingen.

De to danske selskaber GN Hearing og William Demant Holding er nogle af de største leverandører til VA og henter generelt en stor andel af deres salg på det amerikanske marked.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen