Berlingske Business

Den norske krone er styrket efter prisstigninger på olie

olie
Den norske krone er styrket fredagen igennem efter stigninger i olieprisen. Men ellers er det så som så med udsvingene på de store valutaer. Få overblik (Foto: CLAUS FISKER/Scanpix 2015) Foto:

Den norske krone er styrket fredagen igennem efter stigninger i olieprisen. Men ellers er det så som så med udsvingene på de store valutaer. Få overblik

Det siger Morten Hassing Povlsen, der er rentestrateg i Nordea, til Ritzau Finans.

»Det er en rimelig stille dag på valutamarkederne. Vi kan dog se, at den norske krone er styrket i forbindelse med olieprisstigninger,« siger Morten Hassing Povlsen.

Der går fredag 9,4162 norske kroner på en euro mod 9,4697 norske kroner torsdag. Og i samme periode er prisen på en tønde Nordsøolie er steget med 3,17 pct. og koster 40,68 dollar. En tønde af den amerikanske WTI-olie er steget med 3,52 pct. til 38,57 dollar.

RB Månedens aktie: Fødevareinvestorer tjente milliarder i juli

Også over for dollar ligger den norske kr. styrket. En dollar koster fredag 8,2782 norske kr. mod 8,3195 norske kr. torsdag.

»Men generelt er der små flow i dagens handel. Det virker lidt som om, at handlerne klapper hesten for denne uge. Samtidig har der heller ikke været nogle nøgletal at handle på,« siger Morten Hassing Povlsen.

NORWAY-ENERGY/

I de brede valutakryds er der også roligt op til weekenden. Fredag eftermiddag koster euro 1,1368 dollar mod 1,1390 dollar torsdag eftermiddag, mens der samtidig går 123,58 yen på en euro fredag middag mod 123,12 yen torsdag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen