Berlingske Business

Dantax overtager konkursramt højttalerfabrik

En af finanskrisens ofre er blevet opslugt af koncernen Dantax.

Elektronikkoncernen Dantax Radio har overtaget højttalerfabrikken Raidho Acoustics, som har været under konkurs.

Det oplyser Dantax.

Raidho fremstiller nogle af verdens bedste og dyreste højttalere, baseret på keramiske basenheder og bånddiskanter af egen produktion, og højttalerne sælges i såvel Europa som USA foruden mere eksotiske markeder som Japan, Korea, Kina, Singapore og Brasilien.

Dantax vil fortsætte produktionen hos Dantax Radio, og der er indgået aftaler med nøglepersonerne som udviklingschefen, salgschefeen og produktionschefen hos Raidho.

Højttalerfabrikken kom i økonomiske vanskeligheder under med finanskrisen og Dantax overtager samtlige aktiver, såvel materielle som immaterielle.



(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen