Berlingske Business

Dantax får påtale af fondsbørsen

US-ECONOMY-MARKET-IT-APPLE
Foto:

Dantax har fået en påtale af Nasdaq OMX Købehavn (fondsbørsen) for ikke at have offentliggjort sit regnskab for fjerde kvartal hurtigt nok efter selskabets bestyrelsens godkendelse.

Regnskabet fra Dantax blev offentliggjort om morgenen onsdag 25. marts, og af rapporten fremgik det, at bestyrelsen og direktionen havde behandlet og godkendt denne dagen før.

Ifølge fondsbørsen regler skal regnskaber imidlertid offentliggøres i umiddelbar forlængelse af det bestyrelsesmøde, hvor det godkendes.

ABBVIE-RESULTS/

Dantax har redegjort for forløbet over for børsen og fortæller, at regnskabet blev forsøgt offentliggjort via selskabets Service Provider, og at det med det samme fik en meddelelse om, at meddelelsen var blevet registreret.

Selskabet fulgte imidlertid ikke op på, om den var blevet offentliggjort og sidst på aftenen blev det konstateret, at delårsrapporten ikke var blevet offentliggjort, hvorfor den blev offentliggjort den efterfølgende morgen. Og det mener OMX Nasdaq altså er for sent.

Nasdaq

Niels Svenningsen

 

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen