Berlingske Business

Danske koncerner hitter blandt investorer

Novo
Overskrift
I en analyse med 2.000 virksomheder fra hele verden placerer den danske medicinalgigant Novo Nordisk sig på en syvendeplads over de selskaber, der har givet det højeste afkast til aktionærerne de seneste fem år Foto:
 

Firmaer som Novo Nordisk, Coloplast og GN Store Nord er med på fornem, global liste over selskaber, der giver aktionærerne højest afkast.

Der er gode penge at hente, når man som aktionær lægger sine penge hos en række danske selskaber.

I en analyse med 2.000 virksomheder fra hele verden fra den anerkendte konsulentkoncern Boston Consulting Group (BCG) placerer den danske medicingigant Novo Nordisk sig på en syvendeplads over de selskaber, der har givet det højeste afkast til aktionærerne de seneste fem år, skriver Jyllands-Posten.

I samme analyse ryger Coloplast og GN Store Nord i top fem over medicovirksomheder, der giver det højeste afkast.

asdas

»Med en topplacering til tre danske virksomheder og en fjerde virksomhed, som fremhæves, fordi den har klaret sig markant bedre end konkurrenterne, står Danmark stærkt i den internationale analyse,« siger Lars Fæste, seniorpartner i BCG til Jyllands-Posten.

Virksomheden, der har klaret sig markant bedre end konkurrenterne på sit felt, er Mærsk.

I analysen fremhæves selskabet, fordi det har leveret et afkast på 13,3 procent til investorerne, mens konkurrenterne kun har kastet 2,3 procent af sig.

Analysen måler ifølge Jyllands-Posten afkast som en blanding af kursudvikling, udbytte og aktietilbagekøb i perioden 2010-2014.

16BUSProfil---Lise-Kingo.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen