Berlingske Business

Dansk-svensk tøjforretning går snart på børsen i Stockholm

Boozt.coms adm. direktør Hermann Haraldsson
Boozt.coms adm. direktør Hermann Haraldsson Foto:

Inden for to måneder vil Boozt.com børsnoteres. Målet er at skaffe kapital til konsolidering.

Modeportalen Boozt.com går på børsen inden længe. Ifølge Børsen vil det ske senest til juni.

Administrerende direktør Hermann Haraldsson siger til avisen, at man er på jagt efter ny kapital, og den vil man hente på børsen i Stockholm.

»Der er ekstreme stordriftsfordele i denne branche, og vi har brugt op mod 100 millioner svenske kroner på vores nye, automatiserede lager med 130 robotter.«

»Det er jo et marked, der opererer med fri fragt og fri retur, og så er det simpelthen svært at forrente sine penge, hvis ikke man har volumen,« siger han til Børsen.

H&M-SALES/

Ifølge Haraldsson betyder den hårde konkurrencesituation i branchen, at mindre virksomheder enten lukker eller bliver købt op.

Og i den konsolideringsfase vil Boozt.com efter en børsnotering have de nødvendige muskler til at købe sig større.

Det forventes ifølge Børsen, at Boozt.com i forbindelse med børsnoteringen prissættes til en markedsværdi på cirka fire milliarder kroner.

Selskabet ejes i dag blandt andet af venturefondene Sunstone og Verdane Capital, Sampension og Ecco Holding.

Woman walking smartphone online shopping

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen