Berlingske Business

Dansk satellitselskab i vækst går på børsen i Sverige

US-SPACE-SPACEX
ARKIVFOTO. Foto:

Gomspace vil gøre sin debut på den svenske Nasdaq First North i medio juli.

Danske Gomspace står over for et nyt gennembrud på markedet for satelitter, men der skal sættes skub i væksten, hvilket rumfartskometen vil gøre med kapital fra den svenske børs.

Det skriver dagbladet Børsen.

- Vi er med i åbningen af en ny industri, og vi har brug for kapital til at løfte meget aggressive vækstplaner, siger Niels Buus, der er administrerende direktør i Gomspace, til dagbladet Børsen.

03BUSMuilenburg-Boeing-1437.jpg

Gomspace vil gøre sin debut på den svenske Nasdaq First North den 16. juli, med ambitioner om at rejse, hvad der svarer til knap 100 mio. danske kr.

Det aalborgensiske selskab, der blev stiftet i 2007, har udviklet en moderne variant af den såkaldte nanosatellit, der med sin lille størrelse svarende til en skotøjsæske kan flyve rundt om jorden på halvanden time.

Gomspaces kundeportefølje tæller blandt andet Nasa, ESA og forsvaret. Selskabet har i løbet af de næste fem år planer om at udvide salgstyrken og oprette salgsselskaber i USA og Singapore.

rovsing

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen