Berlingske Business

Dansk åbning hjalp ikke Nasdaq

Dansk åbning hjalp ikke Nasdaq - 1
Johannes Luef, adm. direktør for Værdipapircentralen, fik i eftermiddags mulighed for at åbne børsen på Wall Street. Det hjalp dog ikke på kurserne.

Det lykkedes ikke direktøren for Værdipapircentralen, Johannes Luef, at smitte de amerikanske aktiehandlere med sin begejstring, da han åbnede dagens handel på Wall Street.

Allerede kort efter, at han ringede med klokken på Nasdaq, var de toneangivende aktieindeks i minus.

Det var blandt andet de amerikanske investoreres bekymring for den kinesiske økonomi, der ødelagde stemningen.

"Kina har været en stor drivkraft i den globale genrejsning," siger adm. direktør i Boston for UBS til Reuters og peger på, at det kan gå den modsatte vej, hvis de kinesiske banker som frygtet begynder at holde igen med udlånene.

Positive signaler fra den amerikanske centralbank, Federal Reserve, kunne ikke løfte de amerikanske aktieindeks over nulpunktet. FED meddelte ellers, at centralbankens 12 regionale afdelinger kan spore tegn på, at den amerikanske økonomis nedtur er ved at have nået bunden.

Dow Jones tabte 0,29 pct. og sluttede i kurs 9071, mens S&P 500 gik 0,46 pct. tilbage til kurs 975 og Nasdag tabte 0,39 pct. og sluttede dagen i kurs 1968. Det er anden dag i træk, at de amerikanske aktier er i rødt.

Blandt de store tabere i det teknologitunge Nasdaq-indeks var Yahoo, der faldt kraftigt efter meddelelsen om et nyt annoncesamarbejde med Microsoft, der til gengæld vandt en smule frem.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen