Berlingske Business

Dansk åbning hjalp ikke Nasdaq

Dansk åbning hjalp ikke Nasdaq - 1
Johannes Luef, adm. direktør for Værdipapircentralen, fik i eftermiddags mulighed for at åbne børsen på Wall Street. Det hjalp dog ikke på kurserne.

Det lykkedes ikke direktøren for Værdipapircentralen, Johannes Luef, at smitte de amerikanske aktiehandlere med sin begejstring, da han åbnede dagens handel på Wall Street.

Allerede kort efter, at han ringede med klokken på Nasdaq, var de toneangivende aktieindeks i minus.

Det var blandt andet de amerikanske investoreres bekymring for den kinesiske økonomi, der ødelagde stemningen.

"Kina har været en stor drivkraft i den globale genrejsning," siger adm. direktør i Boston for UBS til Reuters og peger på, at det kan gå den modsatte vej, hvis de kinesiske banker som frygtet begynder at holde igen med udlånene.

Positive signaler fra den amerikanske centralbank, Federal Reserve, kunne ikke løfte de amerikanske aktieindeks over nulpunktet. FED meddelte ellers, at centralbankens 12 regionale afdelinger kan spore tegn på, at den amerikanske økonomis nedtur er ved at have nået bunden.

Dow Jones tabte 0,29 pct. og sluttede i kurs 9071, mens S&P 500 gik 0,46 pct. tilbage til kurs 975 og Nasdag tabte 0,39 pct. og sluttede dagen i kurs 1968. Det er anden dag i træk, at de amerikanske aktier er i rødt.

Blandt de store tabere i det teknologitunge Nasdaq-indeks var Yahoo, der faldt kraftigt efter meddelelsen om et nyt annoncesamarbejde med Microsoft, der til gengæld vandt en smule frem.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen