Berlingske Business

Danisco/Nordz.-talsmand: Meget omhyggelige med omfattende svar

Det er hverken problemer med konkurrencemyndighederne eller med finansieringen, der ligger bag den udskydelse, som tyske Nordzucker har bedt det tyske Bundeskartellamt om i forbindelse med købet af Danisco Sugar. Ej heller er det andre aspekter eller overvejelser om handlelen, men alene det faktum, at Nordzucker ønsker at svare så klart og entydigt på de spørgsmål, som konkurrencemyndighederne stille. Og det tager tid at producere svarene - længere tid end oprindeligt estimeret. Det forklarer Hainer Reimers, som er talsmand for Nordzucker, til RB-Børsen.

- Gennem vores samarbejde med Bundeskartellamt har vi lært, at nogle at de spørgsmål som stilles, simpelthen kræver mere tid at besvare. Og vi er ikke interesserede i at forcere proceduren og dermed øge risikoen for at komme til at give ukorrekte svar. Svarene skal være endegyldige, og vi er meget omhyggelige med dem, lyder det fra Hainer Reiners.

Nordzuckers talmand fastslår samtidig, at selve finansieringen af akkvisitionen længe har været på plads, og han understreger, at den sidenhen opståede tumult på de finansielle markeder ikke har noget indflydelse på købet.

- Det er korrekt at markedsbetingelserne har ændret sig dramatisk siden (købet af Danisco Sugar i juli sidste år, red.). Men det har ikke haft noget indflydelse på vores finansiering af handelen. Finansieringen har vi overhovedet ikke haft problemer med, understreger Hainer Reiners.

En anden årsag til, at tingene trækker ud, er, at det er den største virksomhedshandel i årevis i branchen.

- Det alene gør det logisk, at der skal bruges tid. Og måske mere vigtig er, at det er den første handel af den størrelse under EU's nye sukkermarkeds-regime. Det gør, at handelen overvåges og vurderes endnu mere omhyggeligt, vurderer Nordzuckers talsmand.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen