Berlingske Business

Danisco/bio-chef: Godt positioneret i global fødekæde (Opd)

Danisco er godt positioneret i alle dele af den globale fødekæde inden for fødevare-produktion. Og specielt i de dele, hvor væksten er højest. Det fastslår Fabienne Saadane-Oaks, der er chef for koncernens Danisco Bio Actives.

- Ser vi på starten af fødevare-kæden er vi på markedet for kulturer og enzymer til landbruget, foderstof- og prebiotiske enzymer til animalsk produktion, kulturer og antimikrobiske ingredienser foruden sødemidler, kulturer og en lang række andre ingredienser til til fødevareindustrien, siger Fabienne Saadane-Oaks.

Ses der på de enkelte dele af udviklinen inden for fødevarer, ligger "functional food" i toppen, men der også er pæn vækst i ingreidenser som imødegår allergi og intolerence, inden for tilsætningsstoffer som øger fiberindholdet og forskellige mineraler foruden reduktion af sukker, fedt og lignende.

- Vi dækker 70 pct. af markedet for nye produkter til fødevareindustrien. Det er markeder som har fokus på vægtkontrol, diabetes, hjertekarsygdomme, fordøjelse og immunsystem samt frisk ånde, forklarer Bio Actives-chefen.

Danisco Bio Actives satser på en organisk vækst på området på 5-7 pct. med en driftsmarginal på mere end 15 pct. Men der endnu et stykke vej, før målsætninger er nået.

- Vi er der ikke helt endnu. Driftsmarginalen en vel ca. 12 pct. og væksten 2-3 pct. Men vi arbejder på det, lyder det fra Fabienne Saadane-Oaks.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen