Berlingske Business

Coloplast stiger 5,6 pct. efter regnskab

CEO
CEO i Coloplast, Lars Rasmussen. Foto:

Aktiekursen i Coloplast fik medvind af regnskabet for fjerde kvartal i det forskudte regnskabsår 2014/15, som blev offentliggjort tirsdag middag.

Aktien ligger umiddelbart efter regnskabet til en stigning på 5,6 pct. til 511 kr. mod 482 kr., inden regnskabstallene blev kendt.

Og det er reaktionen på, at Coloplast kom lidt bedre ud af fjerde kvartal af sit forskudte regnskabsår 2014/15 end ventet blandt analytikerne, der får aktien til at stige.

Colo

Medicokoncernen omsatte for 3621 mio. kr. mod 3214 mio. kr. i samme periode sidste år. Analytikere havde ventet et salg på 3611 mio. kr., ifølge estimater indsamlet af Ritzau Estimates.

Bundlinjen skæmmes af en hensættelse på 3 mia. kr., som Coloplast annoncerede i forbindelse med en nedjustering i slutningen af september. Dermed fik medicokoncernen et underskud på 1422 mio. kr. Det skal sammenlignes med et overskud på 841 mio. kr. sidste år og forventninger om et tab på 1473 mio. kr. blandt analytikerne.

CEO

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen