Berlingske Business

Coloplast-konkurrenter rygtes på vej mod sammenlægning

US-COMPANY-HEALTH-BOSTON SCIENTIFIC
Arkivofoto: AFP PHOTO/Joe Raedle/Getty Images/Ritzau Scanpix Foto:

Amerikanske Stryker har efter sigende henvendt sig til Boston Scientific med henblik på at overtage selskabet.

Det skriver The Wall Street Journal i en kortfattet opdatering på sin hjemmeside.

Stryker, der har en markedsværdi af knap 67 mia. dollar, gør sig i medicoudstyr, mens Boston Scientific med en markedsværdi på 47 mia. dollar gør det samme og blandt andet konkurrerer direkte med Coloplast på området for urologiprodukter.

Hvis de to selskaber går sammen, er der derfor lagt op til en af de største konsolideringer i 2018.

- Det er uklart, om Boston Scientific er modtagelig over for henvendelsen, og det er langt fra garanteret, at der vil komme en aftale.

- Det kommer midt i en periode med stor konsolideringsaktivitet i sundhedssektoren, hvor selskaberne reagerer på ændringer i industrien og i reglerne, på krav om lavere sundhedsomkostninger og på pres for at finde nye kilder til vækst, skriver The Wall Street Journal.

Boston Scientific stiger umiddelbart ganske kraftigt på nyheden og er i plus med 6,8 pct. Stryker er i minus med 2,8 pct.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen