Berlingske Business

Christian Dior-ejer vil sidde på hele selskabet og byder 90 mia. kr.

FILES-FRANCE-LUXURY-RESULTS-LVMH
ARKIVFOTO.  Foto:

Frankrigs rigeste mand vil have fingrene i modeimperiet Christian Dior og gør vi klar til at byde 90 mia. kr. for selskabet.

Den franske rigmand Bernard Arnault, der ejer 74 pct. af det franske luksusselskab Christian Dior, vil købe de mindre aktionærerne ud af virksomheden, som blandt andet er kendt for parfumer, kosmetik og tasker.

Det skriver Bloomberg News.

Regnskab fra FLSmidth

Han har derfor fremsat et bud på de resterende aktier på 12,1 mia. euro - eller 90 mia. kr. - svarende til 260 euro per aktie, som er en præmie på 14,5 pct. i forhold til mandagens lukkekurs.

Buddet er strikket sammen, så aktionærerne får 172 euro i hånden og samtidig cirka en femtedel aktie i luksusvirksomheden Hermes International, som Bernault Arnault ejer en mindre del af.

Pandora kommer med årsregnskab tirsdag

Tilbuddet kommer som led i en større forretningsplan, hvor Bernard Arnault samtidig vil købe en forretningsdivision ud af Christian Dior og lade den blive en del af luksusselskabet LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, som han ejer knap 50 pct. af.

FRANCE-ELECTION/LEPEN

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen