Berlingske Business

Chr. Hansen stiger med 3,6 pct. efter regnskab

Chr. Hansens aktier har medvind på fondsbørsen fra morgenstunden og stiger med 3,6 pct. efter en lille halv times handel.

Chr. Hansens aktier har medvind på fondsbørsen fra morgenstunden og stiger med 3,6 pct. efter en lille halv times handel ovenpå et overraskende godt regnskab for andet kvartal 2014/15.

Ingredienskoncernen klarede sig nemlig bedre end ventet i kvartalet, hvor omsætningen landede på 208,8 mio. euro, og resultatet af primær drift (EBIT) udgjorde 52,5 mio. euro.

Konsensus var ifølge Ritzau Estimates, at omsætningen ville stige til 199,3 mio. euro fra 181,5 mio. euro, og at driftsresultatet før særlige poster ville stige til 49,1 mio. euro fra 45 mio. euro i andet kvartal af 2013/2014.

Der var dog lidt blandede vurderinger af regnskabets effekt på aktiekursen blandt analytikerne, før børsen åbnede.

Jesper Bamberger, der er aktierådgiver i Nordea, vurderede, at aktien ville stige.

- Den kommer ikke til at stige med raketfart. Men regnskabet ser godt ud, og det vil understøtte aktien, lød det fra Jesper Bamberger, hvis bud på en stigning lå på mellem 1 og 4 pct.

Og Handelsbanken forventede en endnu større stigning i aktiekursen på mellem 3 til 5 pct., skrev banken torsdag morgen.
Aktierådgiver i Jyske Bank Martin Munks vurdering lød dog på et fald på grund af blandt andet opbygning af lagre i USA.

- Vi mener, at aktien bør sætte sig en lille smule på regnskabet, blandt andet som følge af den stærke udvikling i aktien op til regnskabet, men også fordi den stærke udvikling i Health & Nutrition i høj grad skyldes lageropbygning i USA, som vil give mindre vækst, når vi kommer længere frem, sagde Martin Munk til Ritzau Finans.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen