Berlingske Business

Chr. Hansen opjusterer forventningerne efter et solidt tredje kvartal

f
Chr. Hansens topchef Cees de Jong. Foto:

Chr. Hansen leverer en omsætningsvækst på 11 procent i tredje kvartal af det forskudte regnskabsår 2016/17.

Det skrider fremad som planlagt for Chr. Hansen A/S, der blandt andet producerer ingredienser til fødevarekoncerner.

Selskabets regnskab for tredje kvartal viser, at der er lykkedes at fastholde den forventede vækst i salget og endda overgå den en smule.

Omsætningen steg til 278 millioner euro, svarende til en vækst på 11 procent i forhold til samme kvartal sidste år.

Det betyder, at ledelsen godt tør snævre forventninger til væksten for hele året en smule ind.

05BUSKim-Baroudy-Mckinsey#2.jpg

Hvor man før forventede, at den organiske vækst ville ende mellem 8 og 10 procent, indsnævres spændet nu til at ligge mellem 9 og 10 procent.

Resultatet før skat blev også 12 procent bedre end sidste år og lød på 58 millioner euro.

Og administrerende direktør Cees de Jong fremhæver i forbindelse med regnskabet, at udsigterne på længere sigt også er gode.

»Det er spændende at iagttage vores markante fremskridt inden for det humane mikrobiom, hvor vi for nylig har udvidet vores bibliotek af bakteriestammer med førende kandidater, der er målrettet til gastrointestinal, immunologisk og metabolisk sundhed«.

Chr. Hansen er i færd med at udbygge produktionen af bakteriekultur til mejeriindustrien i København.

Forventningen er, at man kan tage de nye faciliteter i brug senere på året.

Chr. Hansen får overskud i milliardklassen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen