Berlingske Business

Chr. Hansen er blevet investorernes kæledægge

folketingsvalg2015
Chr. Hansen er verdens største producent af bakterier, kulturer og enzymer til mejerprodukter, og andre fødevarer. Foto:

Chr. Hansen ser ud til at fortsætte sit rekordridt mandag. Aktien stiger 1,6 pct. til 643,40 kr., og hvis den udvikling forsætter, indtil fondsbørsen i København lukker, er det igen rekord.

Selskabet er siden midten af maj steget med 11,9 pct., uden at der har været de store nyheder fremme om ingrediensselskabet fra Hørsholm nord for København.

Det forklarer aktieanalytiker i Sydbank Morten Imsgard.

- Chr. Hansen-aktien er blevet investorernes kæledægge. Det virker til, at flere og flere har fået øjnene op for, at aktien er et godt sted at parkere pengene i turbulente tider, siger Morten Imsgard.

Ifølge aktieanalytikeren "virker det ikke til, at investorerne kigger på nøgletallene".

- Det er mere et spørgsmål om, hvor man kan placere pengene med lav risiko, der tiltrækker, siger han.

Han nævner årlige aktietilbagekøb og udbytter som noget af det, der får folk til at sætte pengene i ingrediensselskabet. Han påpeger desuden, at Chr. Hansen har været investorfavorit i flere år, og at selskabet er meget stabilt. Samtidig pointerer han, at den nye administrerende direktør ikke kommer med planer om at revolutionere eller accelerere selskabet.

- Han kommer nok mere bare ind og overtager roret og fortsætter kursen, siger Morten Imsgard.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen