Berlingske Business

Chemometec får påtale: Periodemeddelelse kom for sent

Chemometec.
Vicebestyrelsesformand Martin Glensbjerg og CEO Michael Eising fra Chemometec. Foto:

Allerød-virksomheden Chemometec har fået en påtale af Finanstilsynet for ikke at have offentliggjort sin periodemeddelelse for tredje kvartal af regnskabsåret 2014/15 hurtigt nok.

Chemometec udskød 13. maj 2015 offentliggørelsen af periodemeddelelsen fra 15. til 18. maj med begrundelse om, at Nasdaq København holdt lukket 15. maj 2015.

I meddelelsen, der kom 18. maj kl. 8.57, opjusterede selskabet forventningerne til hele året.

chemometec

Finanstilsynet anmodede efterfølgende om en redegørelse om forløbet fra Chemometec, som har erkendt, at selskabets bestyrelse allerede 13. maj godkendte periodemeddelelsen, men at bestyrelsen ønskede at foretage yderligere undersøgelse af, hvorvidt en opjustering var berettiget.

Finanstilsynet lægger i afgørelsen vægt på, at periodemeddelelsen blev godkendt allerede 13. maj, og selv om der var usikkerhed om opjusteringen, var selskabet derfor forpligtet til, hurtigst muligt herefter, at offentliggøre den pågældende viden.

chemometec

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen