Berlingske Business

Carnegie har holdt støtte-krudtet til TCM tørt de seneste syv handelsdage

334043420.jpg
Modelfoto. Foto:

Der har ikke været det store behov for at lave støtteopkøb i køkkenselskabet TCM Group over de seneste syv handelsdage, efter at stabiliseringsagenten for selskabet, Carnegie, ellers gjorde stort brug af sit mandat i de første syv handelsdage efter noteringen.

Efter de første syv handelsdage siden børsnoteringen den 24. november købte Carnegie således 636.611 aktier i TCM Group for at holde hånden under kursen, men i de følgende syv handelsdage - til og med onsdag - er der blot blevet købt yderligere godt 58.000 aktier fra Carnegie.

Dermed har investeringsbanken nu brugt godt 66 pct. af sit samlede støttemandat på 1.050.000 aktier i stabiliseringsperioden, der løber til den 23. december.

EU nedgradering børs - 2017120

Efter at have været under pres i de første dage som børsnoteret er kursen for TCM-aktien da også blevet mere stabil på det seneste, hvor den har handlet lige omkring noteringsniveauet på 98 kr.

Onsdag sluttede køkkenaktien i 97,50 kr. efter et fald på 0,5 pct.

En stabiliseringsagent er et redskab, som nye selskaber på børsen typisk bruger for at holde hånden under aktiekursen i den første tid.

/ritzau/FINANS

Silkeborg IF

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen