Berlingske Business

Carlsberg skifter ud i toppen

Det er ikke kun menige medarbejdere, der må forlade Carlsberg. Også på topplan bliver der skiftet ud.

Ud ryger Vice President Jan Hillesland og Senior Vice President Alex Myers. De afløses af Khahil Younes, der er udnævnt til Senior Vice President, Group Innovation, Sales & Marketing, og Nils Østbirk er udnævnt til Senior Vice President, Western Europe.

Også Senior Vice President Jesper Bjørn Madsen, der i flere år har stået i spidsen for Carlsberg i Asien, forlader selskabet. Carlsberg har endnu ikke fundet hans efterfølger men arbejder på sagen.

- Efter købet af Scottish & Newcastle er Carlsberg blevet en langt større og mere global virksomhed. Det kræver i hele organisationen et stærkt lederskab med international erfaring. Vi har en ambitiøs strategi, som har medført ændringer i vore processer, organisation og kultur. Fremadrettet vil international erfaring og stærke evner til at eksekvere være nøgle-kompetencer, hedder det i en kommentar fra topchef Jørgen Buhl Rasmussen.

Khalil Younes kommer fra en stilling hos Coca-Cola, mens Nils Østbirk er hentet hos L'Oreal.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen