Berlingske Business

Carlsberg øger udbyttet til aktionærerne med 60 pct.

CARLSBERG-RESULTS/
Carlsberg har besluttet at øge udbyttet til aktionærerne. For regnskabsåret 2017 foreslår bestyrelsen, at der udloddes et udbytte på 16 kr. per aktie til aktionærerne. Analytikere adspurgt af Ritzau Estimates havde ventet et udbyttet på 14,6 kr. Foto:

Carlsberg har besluttet at øge udbyttet til aktionærerne. For regnskabsåret 2017 foreslår bestyrelsen, at der udloddes et udbytte på 16 kr. per aktie til aktionærerne. Analytikere adspurgt af Ritzau Estimates havde ventet et udbyttet på 14,6 kr.

Udbyttet svarer til 50 pct. af selskabets justerede overskud for året.

Udbyttet er steget gradvist og uafbrudt siden 2008, da det var 3,5 kr. per aktie og frem til 2014, hvor udbyttet var 9 kr. per aktie. Det samme som blev udloddet i 2016 for regnskabsåret 2015. I 2017 blev der udloddet 10 kr. per aktie.

HABECO-IPO/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen