Berlingske Business

Carlsberg-chef: Øget effektivitet bag indtjeningsfremgang

Prisstigninger og øget effektivitet bag er blandt årsagerne til Carlsbergs fremgang, fastslår koncenchefen.

Øget effektivisering, prisstigninger og "value management" er blandt de faktorer, der står bag Carlsbergs resultatfremgang i første halvår. Det slog koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen fast på en telekonference onsdag.

Han fremhævede, at effektivitetsprogrammerne, der kører løbende og ikke er begrundet i markedsforholdene har skabt en varig forbedring af indtjeningen, også når markederne vender. På omkostningssiden drager bryggerigiganten også fordel af, at marketingomkostningerne er gavnet af faldende priser på reklame grundet krisen.

Marginerne forbedres over hele koncernen. "Effektiviseringer på de modne markeder i Nord- og Vestueropa begynder at rende ind i andet kvartal, oplyste han, og marginerne er specielt forbedrede i Rusland, mens der også i Asien er forbedringer på marginerne og indtjeningen," fremhæver Jørgen Buhl Rasmussen.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen