Berlingske Business

Burberry vil være et mere eksklusivt tøjmærke

FILE PHOTO: A model presents a
Selv om der er forandringer på vej hos Burberry, holder modehuset fast i sine kendte tern. Foto:

Selv om det ikke er alle, der har råd til tøj fra Burberry, så er det åbenbart ikke eksklusivt nok.

Selskabet har i forbindelse med sit regnskab for første halvår i det nye regnskabsår 2016/17 præsenteret en ny strategi.

Burberrys nye direktør, Marco Gobbetti, vil fremover satse på et endnu mere velhavende kundeunderlag ved at begrænse antallet af butikker, hvor man kan købe tøjet med de karakteristiske røde, beige og sorte tern.

CB

Oprydningen i forhandlernettet til begynde i USA og vil siden blive gennemført i resten af verden.

Samtidig skal der fremover præsenteres nye kollektioner til hver sæson.

»Ved at revitalisere vores produkt og kundeoplevelse vil vi positionere os stærkt inden for luksus.«

»Dermed vil vi operere i det mest lønsomme og vedholdende markedssegment,« siger Gobbetti.

business COOP direktion 08/2016

Det er imidlertid ikke nogen billig øvelse. Ledelsen skønner, at regningen for omstruktureringen ender med at koste 110 millioner britiske pund (923 millioner kroner).

Burberry omsatte for 1,26 milliarder pund (10,5 milliarder kroner) i regnskabsårets første seks måneder, svarende til en vækst på fire procent.

Det justerede driftsresultat steg med 17 procent til 185 millioner pund.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen